piątek, 5 kwietnia 2013

Kąpiel kota w otrębach.

Kąpiel w otrębach to skuteczna metoda usuwania nadmiaru tłuszczu i brudu z futra kotów krótkowłosych,bez konieczności zastosowania kąpieli i użycia szamponu,czego większość kotów nie lubi.W tym celu około 0,5-1kg otrębów (można je kupić w każdym sklepie zoologicznym) należy podgrzać w piekarniku w temperaturze 150 oC, przez około
20 minut.Wcześniej trzeba przygotować grzebień i szczotki,ręcznik oraz szmatkę do
polerowania.
1.Trzymając kota na gazecie,należy wcierać ciepłe otręby w futro,omijając okolice oczu i nosa.
Niektórzy właściciele przed wyczesywaniem otrębów owijają kota w ręcznik.
2.Otręby należy dokładnie wyczesać z całego futra. Metoda ta nie powinna być stosowana u kotów długowłosych, gdyż drobinki otrębów mogłyby spowodować zmatowanie futra.

4 komentarze:

  1. O takim czymś jeszcze nigdy nie słyszałam i w sumie jest to dla mnie dość dziwne. Jednak każdy sposób na pielęgnację zwierzaka jest dobry. Ja za to bardzo chętnie korzystam z różnych kosmetyków https://sklep.germapol.pl/ gdyż staram się dbać o mojego pupila jak najbardziej potrafię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. W momencie gdy mamy kota to naprawdę dość istotne jest to, aby go dobrze wychować. Osobiście spodobał się artykuł o kotach w https://www.statkihistoryczne.pl/kot-syberyjski-poznaj-tego-zwinnego-zwierzaka/ i jestem zdania, iż na pewno wielu z nas również tak twierdzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. W moim mniemaniu kociaki są bardzo fajnymi zwierzętami i z pewnością warto jest je posiadać u siebie w mieszkaniu. Bardzo ciekawie napisano o nich w https://elubaczow.com/2021/01/20/kot-brytyjski-idealny-do-malego-domu/ i ja jestem zdania,że takie kociaki są po prostu słodkie. Dlatego ja także myślę o tym aby adoptować jeszcze kolejnego kota do siebie do domu.

    OdpowiedzUsuń